Veelgestelde vragen

Thee

Op de productpagina van elke thee staat een lijst met ingrediënten en de belangrijkste allergenen - lees alles zorgvuldig door. Als je een allergie hebt, raden we je aan met je arts te overleggen voordat je een van onze theeën drinkt.

Hoewel onze theeën geen gluten bevatten, worden ze niet geproduceerd in speciale glutenvrije faciliteiten en zijn ze niet gecertificeerd glutenvrij. Controleer de ingrediënten- en allergenenlijst zorgvuldig en neem bij twijfel contact op met je arts.

En ja, ons hele assortiment theeën is veganistisch! Shop onze veganistische theeën hier.

Al onze theeën bevatten geen suiker, koolhydraten of calorieën. Zelfs onze zoete theeën bevatten geen suiker! Hierdoor vormen ze een gezonder alternatief dan de vruchtensappen of andere kant-en-klare dranken op de markt. Sommige van onze theeën bevatten fruitstukjes die bijdragen aan de zoetigheid in het kopje.

Bekijk voor meer gedetailleerde informatie de ingrediëntenlijsten die beschikbaar zijn voor al onze theeën. Kijk onder het kopje ‘Specificaties’ van elke thee voor de ingrediënten.  

Er zijn een heleboel factoren die de hoeveelheid cafeïne in je kopje kunnen beïnvloeden, zoals de temperatuur van het water en de trektijd. Hoewel het vrijwel onmogelijk is om de exacte hoeveelheid cafeïne in elk kopje te meten, hebben we al onze theeën getest om tot een algemeen classificatiesysteem te komen.

Dit zijn onze cafeïnecategorieën:

  • Cafeïnevrij (bevat 0 mg cafeïne per kopje): onze rooibos-, kruiden- en vruchteninfusies
  • Laag cafeïnegehalte (bevat 1-20 mg cafeïne per kopje): onze witte en groene thee
  • Medium cafeïne (bevat 21-30 mg cafeïne per kopje): onze zwarte thee
  • Hoge cafeïne (bevat 31+ mg cafeïne per kopje): -

*Koffie bevat ongeveer 60 mg cafeïne per kopje.

Onze thee is niet biologisch, koosjer en fair trade gecertificeerd, maar dat wil niet zeggen dat onze thee niet biologisch, koosjer en fair trade wordt geproduceerd! 

Vraag je je af waarom onze thee niet biologisch, koosjer en fair trade gecertificeerd is? Het is erg belangrijk voor ons om ervoor te zorgen dat we theeën aanbieden tegen prijzen die toegankelijk zijn voor al onze klanten. Omdat de kosten van gecertificeerde biologische, koosjere en fair trade thee hoger zijn – voor onze leveranciers, ons bedrijf en onze klanten – bieden we thee aan die niet biologisch, koosjer en fair trade gecertificeerd is. 

Hoewel we fantastische theeën zonder natuurlijke aroma’s aanbieden, vallen we soms voor een blend die wel natuurlijke aroma’s bevat. Het is zelfs de reden waarom sommige van onze favoriete blends zo heerlijk smaken! Houd er rekening mee dat hoe sterk de smaak ook is, de werkelijke hoeveelheid aroma in een gezet kopje thee bijna niets is – ongeveer 0,001%.

Maar als je niet van natuurlijke aroma’s houdt, heb je nog steeds een heleboel opties. We hebben meer dan 10 niet-gearomatiseerde blends... en er komen er nog meer bij!

Wat het verschil is tussen natuurlijke en kunstmatige aroma’s? In veel gevallen hebben natuurlijke en kunstmatige aroma’s exact dezelfde chemische samenstelling – ze worden alleen op verschillende manieren gemaakt. Natuurlijke aroma’s zijn volledig afkomstig van natuurlijke bronnen, zoals essentiële oliën, essences of extracten. Als een aroma niet volledig afkomstig is van natuurlijke bronnen, wordt het beschouwd als kunstmatig.

Je kunt het beste altijd contact opnemen met je zorgverlener. Al onze theeën hebben gedetailleerde ingrediëntenlijsten, zodat je de informatie hebt die je nodig hebt om je arts te vragen of bepaalde blends of ingrediënten geschikt voor je zijn.

Naast onze huidige collectie hebben we het hele jaar door een aantal seizoenstheeën. Als je moeite hebt de thee te vinden die je zoekt, is het mogelijk dat het een thee was die slechts een beperkte tijd beschikbaar is, tijdelijk niet op voorraad is, een andere naam heeft gekregen of met pensioen is gegaan.

Waarom zou een thee met pensioen gaan? Soms wordt het moeilijk om een ingrediënt te vinden of soms moeten we theeën laten gaan zodat we nieuwe kunnen verwelkomen!

Gelukkig komen seizoen- en fanfavorieten vaak terug! Kom snel terug of bekijk onze terugkerende fanfavorieten.

Onze virtuele theegidsen en theegidsen in de winkel bevelen je ook graag een blend aan die het dichtst in de buurt komt van een thee waar je van houdt! Wanneer we theeën met pensioen sturen, proberen we ervoor te zorgen dat er iets vergelijkbaars beschikbaar is in onze collectie.

Dan ben je bij ons aan het juiste adres! Afhankelijk van de theesoort en de ingrediënten raden we verschillende temperaturen aan om ervoor te zorgen dat de smaken precies goed zijn. Je vindt onze aanbevolen hoeveelheden, temperaturen en trektijden op de productpagina van elke thee.

Als je wilt weten hoe je ijsthee, chai lattes, matcha latte en nog veel meer kunt maken, bezoek dan onze how-to pagina.

De temperatuur is gemakkelijk te bepalen met een thermometer, maar hoe weet je die zonder? De makkelijkste truc is de kook-en-wacht-methode. Onthoud dat dit slechts richtlijnen zijn en geen garantie.

  • 90°C - 100°C: Als je waterkoker gekookt heeft, laat je hem ongeveer 1-3 minuten staan met het deksel open.
  • 80°C - 90°C: Als je waterkoker gekookt heeft, laat je hem ongeveer 7-8 minuten staan met het deksel open.
  • 70°C - 80°C: Als je waterkoker gekookt heeft, laat je hem ongeveer 10 minuten staan met het deksel open.

Wist je dat thee niet echt verloopt, maar na verloop van tijd alleen maar zijn versheid verliest?

Om je thee vers te houden, moet je deze altijd op een koele, droge en donkere plaats bewaren en goed afsluiten. En om er zeker van te zijn dat je altijd het lekkerste kopje thee krijgt, raden we je aan de volgende tijdlijnen te volgen om optimaal van je thee te genieten:

  • Thee en infusies met fruit en noten: consumeer binnen 6 maanden na aankoopdatum.
  • Pure thee: consumeer binnen 12 maanden na de aankoopdatum.

Het is niet ongewoon om aanslag te zien in de verpakking van Earl Grey. Deze aanslag is natuurlijke bergamotolie. Niet alleen is je Earl Grey dan nog steeds veilig om te consumeren, ook de smaak wordt niet aangetast. We nemen de kwaliteit van onze producten serieus en testen onze theeën regelmatig om er zeker van te zijn dat ze voldoen aan de eisen voor voedselveiligheid.  

Zelfgemaakte ijsthee (inclusief cold brew thee) moet binnen 3 dagen geconsumeerd worden.

Je hebt geluk! Onze thee is ook geschikt om in koud water te laten trekken.

Onze klantenservice helpt je graag verder!

Winkelen

Op onze site accepteren wij iDEAL, Visa, MasterCard, Maestro, American Express en UnionPay creditcards, PayPal, Klarna Pay Later, Apple Pay, Google Pay, Bancontact, Sofort en Puritea Cadeaubonnen.

Sorry, helaas niet. Ons systeem is ontworpen om bestellingen snel uit te voeren, zodat je ze zo snel mogelijk ontvangt. Dit betekent dat zodra een bestelling is geplaatst, we deze niet meer kunnen annuleren, de gekochte artikelen niet meer kunnen wijzigen en het verzend- of factuuradres niet meer kunnen wijzigen.

Maak je geen zorgen! Als je een foutmelding krijgt met betrekking tot je factuuradres, controleer dan of het ingevoerde adres exact overeenkomt met het adres dat aan je creditcard is gekoppeld.

Als je een foutmelding krijgt met betrekking tot onze limiet van € 750,-, controleer dan of je bestelling na belastingen en kortingen niet hoger is dan € 750,-, of dat je in de afgelopen 24 uur niet meer dan 4 bestellingen hebt geplaatst (inclusief mislukte bestellingen). Je kunt 24 uur na de laatste mislukte bestelpoging opnieuw proberen te bestellen. Als je nog steeds problemen ondervindt bij het plaatsen van je bestelling, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Raadpleeg onze retourneren pagina voor meer informatie.

Als je online bestelt, wordt onze losse thee meestal verpakt in afzonderlijke zakken van 80 gram. Dus als je bijvoorbeeld 400 gram thee bestelt, ontvang je 5 zakken van 80 gram. 

We zijn voornemend om onze losse thee ook in zakken van 500 gram en 1 kilogram aan te bieden en zijn voortdurend op zoek naar nieuwe manieren om onze verpakkingen te verbeteren. Houd het in de gaten!

Ga voor deze antwoorden en meer naar onze pagina met verzendinformatie.

Als je bestelling is teruggestuurd naar de afzender, komt dat waarschijnlijk doordat het adres onvolledig is, waardoor de vervoerders je bestelling niet bij je thuis kunnen afleveren.

Hier volgen enkele tips en trucs om ervoor te zorgen dat je bestelling succesvol bij jou aankomt:

  • Controleer of je adres het adres is dat bij PostNL is geregistreerd.
  • Als je in een gebouw woont waarvoor een uitnummer nodig is, zorg er dan voor dat dit wordt vermeld. Vermeld je unitnummer achter het adres (bijvoorbeeld Straat 123 A Unit 321).
  • Als je pakket bij je plaatselijke postkantoor is achtergelaten, haal het dan zo snel mogelijk op. De meeste postkantoren houden je pakket slechts 5 werkdagen vast voordat ze het terugsturen naar de afzender.

Als je pakket naar ons is teruggestuurd, ontvang je binnen enkele weken nadat het bij ons is ingeleverd je geld terug via je oorspronkelijke betaalwijze. Je ontvangt een bevestiging per e-mail zodra de terugbetaling is verwerkt.

Het probleem kan je browser zijn: we ondersteunen geen Internet Explorer 7 of eerdere versies. Probeer je browser te upgraden naar Chrome, Safari of Firefox:

https://www.google.com/chromehttps://www.apple.com/safari
https://www.mozilla.org/firefox

Daarnaast kun je de cookies en cache van je browser wissen, wat de problemen die je ondervindt zou moeten oplossen.

Oh nee! Hier zijn wat tips en trucs die je kunnen helpen:

  • Zorg ervoor dat je een online account hebt aangemaakt op www.puritea.nl. Ga naar onze registratie pagina om je aan te melden voor een online account.
  • Zorg ervoor dat je het juiste e-mailadres en wachtwoord gebruikt. Als je je wachtwoord niet meer weet, gebruik dan de link 'Wachtwoord vergeten?' op de inlogpagina. Als je geen e-mail met een nieuw wachtwoord ontvangt, controleer dan je map met ongewenste e-mail.
  • Probeer de e-mail en het wachtwoord niet te kopiëren en te plakken - dit voegt soms een extra teken toe aan het wachtwoord dat je niet kunt zien.
  • Als je nog steeds niet kunt inloggen, kun je contact opnemen met onze klantenservice en zij kunnen je helpen met je verzoek.

We vinden het jammer dat je weggaat! Afmelden voor onze nieuwsbrief is eenvoudig - klik gewoon op "Unsubscribe" onderaan een van onze e-mails. Je kunt ook contact opnemen met onze klantenservice, zij kunnen je verder helpen!

Je kunt hier contact opnemen met onze klantenservice.

Je kunt een Puritea Cadeaubon kopen door naar onze cadeaubon pagina te gaan.

Houd er rekening mee dat andere cadeaubonnen geen geldige betaalmiddelen zijn bij de aankoop van een Puritea Cadeaubon.

Om een Puritea Cadeaubon in te wisselen, nadat je je artikelen in de winkelwagen hebt gelegd:

  • Selecteer 'Afrekenen'.
  • Voer in sectie 'Bezorging' je leveringsgegevens in.
  • Voer in sectie 'Besteloverzicht' bij 'Kortingscode of cadeaubon' je cadeaubonnummer in (het 16-cijferige nummer staat in de e-mail).
  • Je kunt het bedrag vervolgens 'Toepassen' op je aankoop. Als je kaart niet het volledige bedrag dekt, kun je het resterende bedrag betalen met een andere Puritea Cadeaubon (maximaal 3 cadeaubonnen per bestelling) of met een andere betaalmethode.

Controleer het saldo van je cadeaubon snel en gemakkelijk door te klikken op de link “Saldo cadeaubon bekijken” in de e-mail die bij de uitgave van de cadeaubon is verstuurd.

Onze klantenservice helpt je graag verder!

Bedrijf

Onze lievelingskleur is groen en ons sterrenbeeld is Boogschutter. Wij zijn Puritea: een in Nederland gevestigd bedrijf vol gepassioneerde en toegewijde theeliefhebbers die er enorm veel plezier in hebben om kwaliteitsthee uit Sri Lanka toegankelijk te maken. Nieuwsgierig? Lees meer over ons verhaal.

We zijn blij dat je het vraagt! Puritea bestaat niet zonder een gezonde planeet. We zijn voortdurend op zoek naar nieuwe manieren om ons bedrijf duurzamer te maken. 

Ja! We hebben verschillende concepten om Puritea te presenteren in je spa, restaurant, hotel of café. Bezoek onze wholesale pagina om contact met ons op te nemen en ons meer te vertellen!

Ja! We hebben verschillende concepten om Puritea te presenteren aan je werknemers op je kantoor. Bezoek onze wholesale pagina om contact op te nemen!

Dat doen we zeker! Om meer te weten te komen over waar je Puritea lokaal kunt kopen, of om contact op te nemen over het verkopen van Puritea in je winkel, bezoek onze wholesale pagina.

Ja! Bestellingen van meer dan € 750,- komen in aanmerking voor een speciale korting. Bezoek onze relatiegeschenken pagina om contact op te nemen!

Helaas niet! Op dit moment bieden we geen franchisemogelijkheden.

Van ons distributiecentrumteam tot het winkelpersoneel en iedereen daartussenin, ons doel bij Puritea is om een unieke theebeleving te bieden door middel van kwaliteitsthee. Puritea is de thuisbasis van gedreven, kwaliteitsgerichte, creatieve en betrokken individuen. Ben jij klaar om samen met ons te werken, je aan te passen, te experimenteren en te groeien? Neem dan contact met ons op.

Om onze klantenservice te bereiken, zie onze klantenservice pagina.

Voor niet-klantenservicekwesties is onze hoofdkantoorinformatie te vinden op onze contact pagina.

Onze klantenservice helpt je graag verder!

SCHRIJF JE IN OP ONZE NIEUWSBRIEF

Ontvang 10% korting op je volgende aankoop én als eerste nieuws en aanbiedingen door je aan te melden voor onze nieuwsbrief.